sobota 28. května 2016

Coslys šampónový propadák „bez mýdla“

Dneska mám náladu pod psa. Mám totiž velice závažnou rýmičku a navíc mě ukrutně bolí zuby (tímto zdravím svého ortodontistu, jehož věta Pár dní to může být trochu citlivé, mě stále rozesmává). Počasí tomu taky moc nepřidá. Venku právě padají kroupy velikosti pingpongového míčku a já mám vyloženě chuť napsat nějakou negativní recenzi :D

Řeč bude o sprchovém šamponu bez mýdla s vůní červených bobulí od francouzské značky Coslys. Šampon mi kdysi přišel jako součást balíčku, který jsem vyhrála v jedné soutěži na Biooo.cz.


Jedná se o univerzální vlasový a tělový šampon, který by měl být vhodný i pro citlivou pokožku. Díky tomu, že neobsahuje mýdlo, by neměl nevysušovat pokožku ani vlasy. Šampon obsahuje výtažky z malin a jahod, které mají dodávat sladkou ovocnou vůni.

Složení vám okopíruji ze stránek Biooo.cz:
Aqua (Water), Spiraea Ulmaria Flower Extract1), Sodium Coco-Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Decyl Glucoside, Glycerin, Rubus Idaeus (Raspberry) Fruit Extract1), Fragaria Vesca (Strawberry) Fruit Extract1), Coco Glucoside, Glyceryl Oleate, Sodium Chloride, Coconut Alcohol, Sodium Sulfate, Parfum (Fragrance), Tetradosium Glutamate Diacetate, Glycine Soja (Soybean) Oil, Tocopherol, Dehydroacetic Acid, Sodium Hydroxide, Citric Acid, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Benzyl Alcohol, Linalool, Limonene
1) Organic agriculture

Ke složení mám své výhrady. Obsahuje sulfáty a hromadu konzervantů. Vlastně jsem v něm nenašla nic, co by o pokožku vyloženě pečovalo. S výjimkou sójového oleje. A z toho tedy moc odvázaná nejsem. Najdeme v něm sice i různé extrakty, ale ty jsou pravděpodobně na bázi alkoholu a fungují spíše jako konzervanty.

Trochu mě zaráží tvrzení, že šampon neobsahuje mýdlo. Ve složení vidím hydroxid sodný neboli louh, který má na svědomí proces zmýdelnění tuků a olejů. Používá se tedy k výrobě mýdla. Šampon navíc obsahuje i Coco Glucoside, což není nic jiného než zmýdelněný kokosový olej - tedy MÝDLO. Takže to teď vůbec nechápu… Jak jako bez mýdla?

Obal se mi moc nelíbí, ale to není až tak důležité že. Výrobce slibuje opojnou ovocnou vůni nesoucí se v tónech šťavnatých jahod a malin. Jediné, co mě po přičichnutí omámilo, byl značný chemický závan, který tyto plody nepřipomínal ani zdánlivě.

No a teď už k účinkům. Ty jsou hlavním důvodem mého rozčarování. Selhal totiž na obou frontách - jako šampon i jako sprchový gel. Jedno mu ale přičíst musím - vlasy opravdu nevysuší. On je totiž vůbec neumyje! Už hned po umytí jsem měla zvláštní pocit ztěžklých vlasů, ale utěšovala jsem se tím, že se mi to jen zdá a po uschnutí to určitě bude dobré. Vidina krásně umyté bujné hřívy se začala rozplývat krátce na to. Teda, nerada bych mu křivdila, já bujnou hřívu nebudu mít nikdy, s tím žádný šampon nic nezmůže. Ale od šamponu očekávám alespoň to, že vlasy umyje a budou vypadat tak nějak obstojně. To ovšem nezvládl. Vlasy byly zplihlé, umaštěné a bez objemu prakticky hned po umytí. 

A protože mi bylo líto se ho hned zbavovat, chtěla jsem mu dát šanci jako sprchovému gelu. Vzhledem ke složení jsem měla jisté obavy, které se pak také potvrdily. Hodně mě vysušoval a na místa s ekzémem jsem jej nemohla nanést vůbec, to bych se uškrábala. Ale mně obecně sprchové gely nevyhovují, používám už jen sprchové krémy nebo oleje. 


Sprchový šampon koupíte zde za 146 Kč.  Ale asi jste už sami pochopili, že jeho koupi vůbec nedoporučuju ;)


Abych teď nebyla za nevděčníka, musím dodat, že s ostatními produkty z balíčku jsem byla velmi spokojená! Mýdla Dr. Bronner’s miluju (časem plánuji recenzi), kokosový olej jakbysmet, kulička do koupele byla taky fajn a březová šťáva s příchutí bezového květu je nejen výborná, ale i zdravá (i když by mohla být trochu větší).

P.S.: Omlouvám se, že nemám k dispozici více vlastních fotek, jaksi jsem neplánovala, že na šampon někdy budu psát recenzi a tato jedna fotka vznikla za účelem jeho prodeje na vinted :D 

Vlastníte něco od této značky? Jaký šampon zklamal vás? A vysvětlí mi někdo, jak je to s tím mýdlem? :D


Těším se na vaše komentáře!

8 komentářů:

  1. ja by som inak povedala, ze aspon vona bude hodnoverna skoda, ze ani ta nevysla:(

    Pozyvam na velku letnu GIVEAWAY, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2016/05/rexona-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  2. Já od této značky nikdy nic neměla, mně nepřipadá sympatická. Sice nemám ekzémy, za to mám ale citlivou pokožku a něco s takovýmto složením bych si na sebe dát nemohla, to bych měla hned vyrážku. Sice to složení není zlé, ale obsahuje samé "agresivnější" rostlinné extrakty. Co se týče mých vlasů, to je kapitola sama pro sebe – mně na vlasy nejlépe zabírá a pomáhá obyčejný kopřivový šampon značky Alpa :D. Tu březovou šťávu jsem měla a souhlasím že je výborná a kokosák je klasika :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně taky nepřijde moc sympatická. Kdybych to nevyhrála, tak si to sama nekoupím :) Tak to máš dobrý, že jsi alespoň něco na ty vlasy objevila :) Já pořád hledám :) Ale je to těžký, protože mam od přírody dost hrozný vlasy - jsou jemné, rychle se mastící a bez objemu. Takže to je pak těžký hledat nějaký ideál :D

      Vymazat
    2. To jo, kamarádka má vlasy stejné jak ty a doporučila jsem jí kopřivový šampon. Druhý den přišla do školy, vlasy jak drátěnku a seřvala mě co jsem jí to doporučila, že má vlasy jako chemlon :D. Takže já radši co se šamponů týče už nikdy nikomu neradím :D.

      Vymazat
    3. Ahaa :D Je to zrádný, každý má jiné vlasy a zabírají mu jiné věci. Šampon je věc, kterou z kosmetiky nakupuju snad nejčastěji, právě proto, že pořád hledám něco, co mi dokáže vykouzlit alespoň nějaký objem. Zatím jsem na žádný takový nenarazila, ale asi budu objednávat to legendární mýdlo od Manny, tak jsem zvědavá. No jestli nezabere ani to, tak už to opravdu budu muset vzdát :D

      Vymazat
  3. Tak to je opravdový propadák. Může se stát, že šampon nesedne, víc mě ale štve, že píšou bez mýdla a přitom tam mýdlo je :-( Totéž se mi stalo u laku bez acetonu. Kamarádka chemička se podívala na složení a říká "vždyt tam je aceton, jenom pro něj použili jiný název". trapas

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo a přesně tohle balamutění spotřebitele nesnáším.. to samý v jídle - napíšou tam "bez glutamátu" a přitom tam je, jen pod jiným názvem :-/

      Vymazat